היפותירואיד לעומת יתר בלוטת התריס – מה ההבדל?

בלוטת התריס היא בלוטה אנדוקרינית שנמצאת בחלק הקדמי של הצוואר. הוא מייצר הורמונים המווסתים מספר תפקודי גוף חשובים, כולל חילוף חומרים, משקל וקצב לב.

תת פעילות בלוטת התריס היא הסוג הנפוץ ביותר של מחלת בלוטת התריס והיא מתרחשת כאשר בלוטת התריס שלך אינה מייצרת מספיק הורמונים. פעילות יתר של בלוטת התריס היא נדירה יותר מתת פעילות של בלוטת התריס ומתרחשת כאשר בלוטת התריס שלך מייצרת יותר מדי הורמונים.

בלוטת התריס היא בלוטה בצורת פרפר בצוואר המשחררת הורמונים השולטים בחילוף החומרים. ישנם שני סוגים עיקריים של מחלות בלוטת התריס: תת פעילות של בלוטת התריס והיפותירואידיזם.

תת פעילות של בלוטת התריס היא תת פעילות של בלוטת התריס, מה שאומר שהיא לא מייצרת מספיק הורמונים כדי לווסת את חילוף החומרים. התסמינים של תת פעילות בלוטת התריס כוללים עלייה במשקל, עייפות, עור יבש, נשירת שיער ודיכאון. פעילות יתר של בלוטת התריס היא פעילות יתר של בלוטת התריס, כלומר היא מייצרת יותר מדי הורמונים וגורמת לקצב לב מהיר, ירידה במשקל, הזעות (במיוחד בלילה), קשיי שינה (כולל נדודי שינה) ועצבנות.

היפופוטם נגד היפר:

אנשים רבים משתמשים במונחים "היפופוטם" או "היפר" כדי להתייחס לשתי היפותירואיד

אפשרויות טיפול בתת פעילות של בלוטת התריס שתוכלו לבחור מהן

תסמיני בלוטת התריס נגרמים בדרך כלל מתת פעילות בלוטת התריס. זה ידוע גם בשם תת פעילות בלוטת התריס. יש הרבה אפשרויות טיפול במצב זה.

חלק מאפשרויות הטיפול בתת פעילות בלוטת התריס כוללות טיפול תרופתי, ניתוח וטיפול ביוד רדיואקטיבי. טיפול תרופתי הוא בדרך כלל קו ההגנה הראשון נגד תסמיני בלוטת התריס. הסוג הנפוץ ביותר של תרופות שנרשם הוא levothyroxine אשר מחליף את ההורמון הטבעי שמייצר בלוטת התריס שלך. ניתוח עשוי להיות מומלץ אם יש לך זפק גדול או אם יש לך מצבים אחרים כגון חסימה בגרון או בוושט שמקשה או בלתי אפשרית את הבליעה. טיפול ביוד רדיואקטיבי משמש בדרך כלל רק במקרים שבהם מישהו חולה במחלת גרייבס, מצב שבו המערכת החיסונית של הגוף תוקפת והורסת את בלוטת התריס, ולכן לא ניתן

היפותירואידיזם הוא מצב המתרחש כאשר בלוטת התריס אינה מייצרת מספיק הורמונים. זה יכול לקרות מסיבות שונות, כולל מחלה אוטואימונית, בלוטת התריס וטיפול בקרינה.

קיימות אפשרויות טיפול רבות להיפותירואידיזם.

הטיפול תלוי בחומרת המצב והאם ישנם סיבוכים.

טיפול תוך ורידי הוא אחד הטיפולים היעילים ביותר לתת פעילות בלוטת התריס ולרוב משמש לטיפול במקרים חמורים.

זה עשוי לשמש גם אם אתה לא מגיב לתרופות דרך הפה או אם יש לך מצבים בריאותיים אחרים שמקשים על נטילת תרופות דרך הפה.

טיפול בהיפותירואידיזם – מהן האפשרויות?

לבלוטת התריס יש מספר תפקידים. הוא מורכב משתי אונות, אחת משני צידי קנה הנשימה, וממוקם מול קנה הנשימה, ממש מתחת לגרון. בלוטת התריס מווסתת כמה מהר הגוף שלך שורף קלוריות ושולטת עד כמה הגוף שלך רגיש להורמונים אחרים.

כאשר בלוטת התריס שלך לא מייצרת מספיק הורמונים, יש לך תת פעילות של בלוטת התריס או תת פעילות בלוטת התריס. תת פעילות בלוטת התריס היא סיבה שכיחה לעלייה במשקל ועייפות.

תסמינים:

* עלייה במשקל

* עייפות

* עור יבש

* עצירות

* דיכאון

היפותירואידיזם הוא מצב שבו בלוטת התריס אינה מייצרת מספיק הורמונים מסוימים.

להלן חלק מאפשרויות הטיפול בתת פעילות בלוטת התריס:

1) Levothyroxine: תרופה זו משמשת כדי להחליף או להשלים את רמות הורמון בלוטת התריס אצל אנשים עם תת פעילות של בלוטת התריס. זה נלקח בדרך כלל פעם ביום, אך המינון עשוי להשתנות בהתאם לחומרת התסמינים ולגילו של האדם. יש להעלות בהדרגה את מינון הלבותירוקסין עד שהוא מגיע לרמה טיפולית.

2) תרופות נגד בלוטת התריס: תרופות אלו משמשות לטיפול בהיפרתירואידיזם ובמחלת גרייבס, הפרעה אוטואימונית הגורמת לפעילות יתר של בלוטת התריס. הם יכולים לשמש גם לטיפול בסוגים מסוימים של תת פעילות בלוטת התריס כאשר טיפולים אחרים נכשלו.

למידע נוסף בנושא של בלוטת התריס תסמינים ומיטל כדורי בלוטת התריס תסמינים כדאי לגשת לאתר mkdiet.co.il