רוב חומרי ההדברה המשמשים בחקלאות אורגנית הם חומרים טבעיים ולא סינתטיים המיוצרים או מופקים ממקורות טבעיים (צמחים ואורגניזמים חיים אחרים), על פי ה- USDA. חומרי הדברה מאושרים אורגניים כוללים שמן נים, המופק מעצי נים ופירטרין, המופק מצמחי חרצית. מוצרי הדברה המכילים לימון משמשים להדברת פרעושים וקרציות, תרסיסי קוטלי חרקים לחיות מחמד, הדברה חיצונית לכלבים וחתולים, קוטלי יתושים ודוחי חרקים.

הרבה חומרי הדברה אורגניים ולא אורגניים בטוחים בגינות ירק אם משתמשים בהם על פי תוויות והוראות

קוטלי חרקים ביולוגיים מזיקים פחות לסביבה מאשר קוטלי חרקים קונבנציונליים, אך הם עדיין חומרי הדברה. קוטלי חרקים המשמשים באריזה, אריזה ועיבוד, אפילו חנויות מכולת משמשות לעתים קרובות כחומרי הדברה כדי להרחיק חרקים ומכרסמים.

חומרי הדברה רעילים באופן טבעי לאורגניזמים

וישנם מספר חומרי הדברה רעילים. אם נעשה שימוש בחומר הדברה הנחשב הכרחי כדי להילחם בבעיית מזיקים, הדרך הטובה ביותר היא להשתמש בחומר ההדברה הפחות רעיל לתפקיד. הדרך הפחות רעילה להסרת מזיקים ביד היא שימוש בחומרי הדברה אורגניים עם אחד מהפרופילים הללו.

חומרי הדברה אורגניים רבים הורגים חרקים מועילים ואינם גורמים למזיקים להיעלם

חומרי הדברה אורגניים רבים רעילים פחות ממקביליהם הסינתטיים, אך אין זה אומר שהם בטוחים או אינם גורמים לנזק סביבתי. הוכח כי חומרי הדברה טבעיים רבים מסוכנים לבריאות, כולל אלה המשמשים בחקלאות אורגנית.

תרסיסים אורגניים רבים משתמשים במזונות צמחיים או בשמנים כמרכיבים פעילים

מה שנותן לך דרך טבעית למנוע ממזיקים לפגוע בסביבה. למרות שתרסיסים כימיים יכולים להיות יעילים, הם יכולים להשפיע לרעה על הסביבה כאשר הם בורחים, כולל בעלי חיים, אדמה ומים. זה הופך את מוצרי ההדברה האורגניים לבטוחים ומועילים יותר לסביבה.

שני חומרי ההדברה האורגניים הנפוצים ביותר בהם משתמשים הגננים הם נים וספינוסאד

השמן המופק מזרעי עץ הנים הוא קוטל חרקים טבעי רב עוצמה המסוגל לשבש את מחזור החיים של החרקים בכל השלבים, החל מזחלים בוגרים ועד ביצים, מה שהופך אותו למשאב נהדר עבור גננים אורגניים. בדומה לחומרי הדברה תוצרת בית, תרסיסי שמן ותרסיסי סבון יעילים בשליטה על קרדית, כנימות, דגי לבן, חיפושיות וחרקים קטנים רעבים אחרים.

מותגים בטוחים של סבוני קוטלי חרקים הם חומרי הדברה נוחים

נוחים ויעילים למגוון מזיקים נפוצים כולל כנימות, תולעי אוזניים, כנימות, פשפשים, קרדית, זחלי זבוב מסור, תולעי עכביש רכות וזבובים לבנים. Bacillus thuringiensis הוא אחד מחומרי ההדברה הסלקטיביים הבודדים המכוונים לזחלי המזיקים מבלי להשפיע על החרקים המועילים ביותר, לכן הקפד לא להשתמש בו על זחלי מונרך. אחת השיטות הטבעיות הטובות ביותר לייצור חומרי הדברה בבית היא באמצעות תרסיס מלח.

השימוש בחומרי הדברה הוא קשה, והדברה המשפיעה על חרקים מועילים עלולה לפגוע במערכת האקולוגית של הגינה המקומית שלך. להבין את הסיכונים של אפשרויות הדברה אורגניות לפני השימוש בהן מדי פעם.

גננים אורגניים רבים מבחינים שאם אתה מקפיד על שימוש בחומרי הדברה

חרקים שימושיים יופיעו ויצטברו בסביבת הגינה שלך ותהיה לך גינה בריאה יותר. גננים אורגניים רוצים להימנע משימוש בחומרי הדברה שהם הכל חוץ מאורגניים. היזהר בתערובות שמן נים מכיוון שהן אינן אורגניות ועלולות להכיל חומרי הדברה סינתטיים.

אתה אולי חושב שאתה מציל את הצמחים שלך מפני חרקים וחרקים, אך עליך לדעת כי פלאי הטבע שיש במטבח שלך מייצרים את חומרי ההדברה הטבעיים היעילים ביותר, והם טבעיים, ללא כימיקלים.

חומרי הדברה הם קוטלי עשבים המסייעים להילחם בעובש

טחב, פטריות, עשבים שוטים, חיידקים, חרקים ומכרסמים הפוגעים בצמחים או מעבירים מחלות צמחים. חומרי הדברה נועדו להרוג או להדוף אורגניזמים חיים מטבעם, ללא קשר לסיכון. כאשר משתמשים בחומרי הדברה אורגניים, הם מפורקים ממקורות מסחריים הנחשבים כמאיימים.
כדי לראות עוד מידע בנושא של הדברה ירוקה מומלצת מומלץ להעיף מבט ב- kesem-hadbarot.co.il

עלינו לשלוט על אופן השימוש בחומרי הדברה

לפקח על הכימיקלים המעורבים, לעקוב אחר השפעותיהם ולוודא כי בטיחות Big Ag (טבעית ואקולוגית) נשמרת על כנה. במזג אוויר, עשבים וחרקים, שלא לדבר על האתגר של פוריות הקרקע, ניסיון להביא מזון לשולחן ולגינה הביתית תוך הקפדה על פרוטוקולים אורגניים ולא להסתמך על פתרונות מהירים ומזיקים כגון קוטלי עשבים, חומרי הדברה ודשן קונבנציונאלי יכולים להיות ניסיון משפיל. איימי החליטה להתקשר למרכז המידע הלאומי לחומרי הדברה לקבלת מידע נוסף אודות אילו מוצרים הטובים ביותר למשפחתה ולסביבה.