מבוא: מהו מבחן פסיכומטרי?

מבחן פסיכומטרי הוא מכלול שאלות המשמשות למדידת יכולותיו, אישיותו, תחומי העניין ותכונות פסיכולוגיות אחרות של האדם. מבחנים פסיכומטריים משמשים לעתים קרובות כדי לעזור למעסיקים להחליט אילו מועמדים לתפקיד הם המתאימים ביותר לתפקיד שהם מחפשים למלא.

אנשים רבים עוברים מבחני פסיכומטרי על מנת לברר על סוג האישיות שלהם או על כישרונם לעבודות מסוימות.
עבור עוד פרטים נוספים אודות מבחני פסיכומטרי המרכז הארצי ומתכוונים ללמוד לתואר? הדרך שתכין אתכם לפסיכומטרי באופן המהיר ביותר נא לבדוק ב- psychometric.co.il

מבחן פסיכומטרי הוא מעין מבחן המשמש למדידת היכולות המנטליות ותכונות האישיות של הנבדק. הסוג הנפוץ ביותר של מבחנים פסיכומטריים הם מבחני אינטליגנציה בהם ניתן למדוד את מנת האינטליגנציה (IQ) של אדם.

ישנם סוגים רבים ושונים של מבחנים פסיכומטריים, אך לכולם מטרה זהה. הם נועדו למדוד היבטים שונים של אישיות או אינטליגנציה של אדם. כמה דוגמאות כוללות שאלוני אישיות, מבחני IQ, מבחני כישורים ומבחני הישגים.

הקדמה: מהי פסיכומטרי?

פסיכומטרי הוא ענף בסטטיסטיקה העוסק במדידת תכונות פסיכולוגיות.

הדרך שתכין אותך לפסיכומטרי בצורה המהירה ביותר היא ללמוד לתואר בפסיכולוגיה. זה יספק לך את הכישורים והידע הנדרשים כדי להפוך לפסיכומטרי.

פסיכומטרים הם אנשי מקצוע המנתחים נתונים ומשתמשים בהם כדי למדוד את היכולות ואת תכונות האישיות של אנשים. הם גם אחראים לפיתוח מבחנים המודדים את היכולות הללו, כמו מבחני IQ או שאלוני אישיות. פסיכומטרים יכולים לעבוד בתחומים רבים, כולל חינוך, עסקים ומחקר.

מה זה פסיכומטרי? מבחנים פסיכומטריים משמשים למדידת המאפיינים הפסיכולוגיים של אדם. הם משמשים לעתים קרובות בתהליכי גיוס ומיון, כמו גם במחקר להערכת תכונות אישיות ואינטליגנציה.

בחינה פסיכומטרית היא סוג של מבחן פסיכומטרי. בחינות אלו נועדו למדוד תפקודים קוגניטיביים, כגון זיכרון, קשב, פתרון בעיות וכישורי שפה. הם גם מודדים את תכונות האישיות של אדם כמו רמות הנוירוטיות שלו או המוחצנות שלו.

ש: מה המשמעות של פסיכומטרי?

ת: פסיכומטרי הוא חקר המדידה הפסיכולוגית באמצעות טכניקות סטטיסטיות.

מהם הסוגים השונים של מבחני פסיכומטרי חינוכיים?

ישנם מספר סוגים שונים של מבחנים פסיכומטריים המשמשים למטרות חינוכיות. ישנם מבחני התאמה, מבחני הישגים ומבחני אישיות. כל אלה שונים בדרכם שלהם, אך לכולם אותה מטרה: להעריך ולחזות את ההצלחה הפוטנציאלית של אדם.

מבחני כישורים מודדים את כישוריך בתחומים ספציפיים כגון חשיבה מתמטית או חשיבה מילולית. מבחני הישג מודדים כמה ידע צברת מהשכלתך. הערכות אישיות מודדות את תחומי העניין והתכונות שלך כדי לראות באיזו מידה הם תואמים את המשרה שאליה אתה מגיש מועמדות.

האם אתה מתכוון ללמוד לתואר? הדרך שתכין אתכם לפסיכומטרי בצורה המהירה ביותר: מהם הסוגים השונים של מבחני פסיכומטרי חינוכיים?

תהליך המבחן לתואר נקרא לרוב "פסיכומטרי". זהו סוג של הערכה המודד מיומנויות, יכולות וידע. ישנם שני סוגים של הערכות פסיכומטריות: סטנדרטיות ומבוססות יכולות. מבחנים אלו מתקיימים בדרך כלל בקמפוס, אך ניתן לבצע אותם גם באינטרנט.

הערכות פסיכומטריות סטנדרטיות מודדות את הידע והמיומנויות שרכשת באמצעות הקורסים שלך. הם מתקיימים בדרך כלל בקמפוס, אך ניתן לקחת אותם גם באינטרנט. מבחנים אלה נועדו למדוד עד כמה למדת את החומר בשיעורי הקורס שלך, לא עד כמה אתה מסוגל ליישם אותו במצבי חיים אמיתיים או עד כמה אתה יצירתי או רפלקטיבי איתו.

הערכות מבוססות יכולות מודדות אילו מיומנויות ויכולות יש לך שלא בהכרח קשורות לידע אקדמי או לקורסים, כגון