ניתוח החלפת ברך יכול להישמע בתור התחלה כניתוח נדיר מאוד. אך בפועל לא מעט אנשים מבוגרים מגיעים למצב שבו הברך נשחקת לחלוטין. במצב כזה כאשר טיפולים שונים לא נשאו פרי, האפשרות האחרונה תהיה להחליף את הברך השחוקה בברך חדשה. כך שבאופן כללי מדובר על ניתוח לא כל כך נדיר, כזה שלא מעט מבוגרים נאלצים לעבור אותו. מהסיבה הזאת עשויות להתעורר כל מיני שאלות שתרצו לקבל עליהן את התשובה. אז לפני שאתם עושים צעד כל כך משמעותי, החלטנו לרכז לכם את כל התשובות. את התשובות לכל השאלות שככל הנראה יעסיקו גם אתכם בשלב כזה או בשלב אחר.

כמה זמן לוקח להתאושש מהניתוח?

יש כאלה שיספרו לכם כי לקח להם זמן רב להתאושש, אחרים יספרו לכם כי הם הפתיעו אפילו את עצמם. באופן עקרוני ההתאוששות המינימלית מניתוח כזה אמורה להתפרס על פני חודש ימים. במהלך החודש תמצאו את עצמכם מתמודדים עם כאבים שונים ועם כל מיני הגבלות שונות. אם תשאלו אורתופד מומחה החלפת ברך הוא יספר לכם כי השיקום נמשך בין 4-6 שבועות. אך כמובן שיש כאלה שמוצאים את עצמם באתגר מתמיד שיהיה לכם קשה להתמודד איתו.  

האם ניתן למנוע ניתוח החלפת ברך?

עליכם לקחת בחשבון כי גם אורתופד מומחה החלפת ברך ינסה לעשות הכל על מנת להימנע מניתוח. כמעט בכל סיטואציה הניתוח הוא האפשרות היחידה שנמצאת על הפרק. מוטב למצות את כל האפשרויות האחרות, ולבחור באפשרות של ניתוח רק כמוצא אחרון. על מנת להימנע מניתוח יהיה עליכם להימנע מתנועות חדות בברך. לא להעמיס על הברך יתר על המידה, ולנסות לעשות טיפולי פיזיותרפיה כמה שרק אפשר. הפעולות הללו עשויות להרחיק במעט את המועד שבו תמצאו את עצמכם עוברים את הניתוח.

עד כמה הניתוח הוא ניתוח מסוכן?

כל ניתוח מביא איתו מידה מסוימת של סיכון, שאותו יהיה עליכם לקחת בחשבון. אתם לא תוכלו לצאת מנקודת הנחה כי הניתוח שאותו אתם עוברים יהיה ניתוח שיעבור בשלום. אך בכל אופן בהקשר של ניתוח החלפת ברך האחוזים נמצאים בצד שלכם. כאשר רק ב-2 אחוז מהניתוחים מתקיימים סיבוכים שונים הדורשים מענה. ברוב המכריע של המקרים הניתוח הזה עובר בשלום וללא בעיות מיוחדות. על מנת שתוכלו להיות בטוחים יהיה עליכם מראש לפנות לאיש מקצוע מנוסה. איש מקצוע מנוסה שיבצע עבורכם את הניתוח ויאפשר לכם להיות רגועים לכל אורך הדרך.

צילום:פיקסביי